Dyreparken kjøler ned lemurene med isbiter

1 hour ago 2



VG har tatt turen til Dyreparken i Kristiansand, der også dyrene merker sommervarmen.

Biolog Tina Haagensen har tatt oss med til lemurene. Hun forteller at det varme været egentlig passer dem godt.

– Dette er egentlig perfekt vær for dem. De er veldig glade i varme, sier Haagensen.

Likevel får også lemurene litt hjelp til å kjøle seg ned.

 Helene MariussenBiolog Tina Haagensen sammen med en lemurmor og ungen hennes i Dyreparken. Foto: Helene Mariussen

– Vi har blandet litt bærsaft i isbitene til lemurene våre. De liker dette været, men synes også det er deilig å avkjøle seg, sier hun.

Haagensen minner samtidig både besøkende og ansatte om å drikke nok vann i varmen.

– Man er mye i bevegelse her, så svett blir man uansett, men ekstra mye i dag, sier hun.

Read Entire Article