Lokaltogene gjennom Oslo rammes av heten som preger Østlandet nå.
Det blir færre avganger mellom Stabekk og Ski denne uken. I stedet for avganger hvert kvarter, vil togene gå hver halvtime. Det skyldes at temperaturen er over 25 grader og de eldste togsettene på linje L2 kneler i varmen, skriver avisen.
– Lokaltogene mellom Stabekk og Ski er de eldste togene Vy har tilgang på. Noen er 30-40 år gamle og mange er ikke i god nok form til å takle varmen som er nå. Airconditionsystemet ikke fungerer godt nok, sier Siv Egger Westin, kommunikasjonssjef i Vy, til Aftenposten.
9000 kunder skal ha blitt kontaktet og informert om at togtilbudet reduseres fra og med i morgen. Dette vil vare frem til fredag.
Har du tips?
Send oss informasjon, bilder eller video.

1 hour ago
2






English (US)