Det ble en skikkelig folkefest med sol, bål og yrende folkeliv på Tangen i Kristiansand.
Mange hadde tatt beina fatt, mens andre tok sjøveien.
Idet sola var i ferd med å gå ned, ble det store bålet tent for hundrevis av skuelystne.
Tradisjon tro var det Kristiansand kommune som hadde invitert til feiring i fellesskap. De stilte med varme griller til medbrakt grillmat, og to bål – ett for de minste barna og ett for de litt større noe senere på kvelden.
Vet du egentlig hvorfor vi feirer sankthans?
Svaret får du her.







English (US)