«Hvis kvinner styrte verden, ville verden vært et fredelig sted», sies det.
Publisert: 28.06.2026 09:05
De var noens døtre og mødre, og høyt elsket. Likevel vokste hatet inni dem. For all ettertid vil kvinnene huskes som noen av historiens ondeste mennesker. Norske Halldis var en av de aller verste.
Det er lett å la tankene vandre til folkemord, undertrykkelse og fanatisme når man hører ordet «totalitær». Og det med rette.
Les hele saken med abonnement

2 hours ago
2


English (US)