Drikkevannet fra Nygård vannverk kan nå trygt drikkes igjen.
Det skriver Flekkefjord kommune på sine nettsider.
Før helgen fikk 5400 flekkefjæringer beskjed om å koke alt drikkevann etter funn av tarmbakterier vannverket.
– De siste prøvetagninger som er gjort på ledningsnettet torsdag og fredag er kommet tilbake. Det er ikke påvist Intestinale Enterokokker. I samråd med kommuneoverlegen opphever vi derfor anbefalingen om å koke vannet og vannet kan nå trygt drikkes, skriver kommunen.
Oppfordringen om å unngå unødvendig vannforbruk, som hagevanning, oppheves også.




English (US)