Leilighetskjøpere i Q42 har tapt store summer. Det viser en gjennomgang Fædrelandsvennen har gjort av alle bruktsalgene som er gjort i prestisjebygget i sentrum av Kristiansand.
Leilighetene ble opprinnelig solgt av menigheten Filadelfia, sammen med entreprenørene BRG og HSH.
I overkant av halvparten av de rundt 70 leilighetene i bygget har blitt solgt videre etter innflyttingen for ti år siden.
To av tre er solgt med tap, viser avisas gjennomgang.
Styreleder i BRG, Frode Reme, svarer at Q42 er et boligkonsept som skiller seg fra ordinære leilighetsprosjekter. Leilighetene ble utviklet rundt et helhetlig konsept som gir trygghet og høy bokvalitet.
– Det var disse kvalitetene, og ikke beliggenheten alene, som lå til grunn for prisingen, skriver Reme.



English (US)