Geoteknikere på vei til rasstedet

2 hours ago 3



Det er Agder fylkeskommune som har ansvar for veien som har rast ut i Vennesla.

Lørdag formiddag er geoteknikere på vei til stedet for å kartlegge rasstedet.

Montasham Gharederi er rådgiver i fylkeskommunens avdeling for drift og veier. Han sier at det har vært gjort arbeid på veien i området men setter foreløpig ikke dette i sammenheng med raset.

– Ut ifra de opplysningene jeg har fått til nå så er det ingen sammenheng.

Han sier at veien trolig blir stengt en god stund fremover.

– Det er et ganske omfattende ras så jeg er redd for at veien blir stengt litt frem i tid.

Read Entire Article