Inviterer til møte om E10: – Det er nå toget går

1 hour ago 1



Reguleringsplanen for E10 mellom Nappstraumen og Å er lagt ut på høring. Strekningen skal sikres mot naturfare som blant annet skred og vind. I tillegg skal dagens vegtrasé utbedres på utvalgte strekninger.

Statens vegvesen ber nå om lokalbefolkningens innspill, og inviterer til folkemøter i midten av august.

– Det er nå toget går. De som ønsker å være med å påvirke hvordan E10 fra Nappstraumen til Å skal utbedres og bli, bør gi oss sine innspill før planen behandles og vedtas av kommunens politikere, sier prosjektleder Geir Hartz Jørgensen.

Tid og sted for folkemøtene i kommunene Flakstad og Moskenes annonseres i starten av august.

Read Entire Article