Jubler etter scoring mot Senegal

6 hours ago 2



– Og ro!

Prinsesse Ingrid Alexandra og prins Sverre Magnus viser frem teknikken før Norges kamp mot Senegal.

De har møtt opp for å støtte det norske laget fra tribunen i stadionet i New Jersey mot den svært viktige VM-kampen i USA.

– Det er utrolig gøy å være her nå. Senegal er jo et utrolig godt lag, sier prinsessen til NRK rett før kampen.

– Så det blir spennende, rett og slett.

Prins Sverre Magnus er enig.

– Det blir ekstremt bra. Så får jo bare Haaland score mål, sier prins Sverre Magnus.

Og legger til:

– Det er det han er best på.

Norge med solid ledelse

Prins Sverre Magnus var ikke langt unna med sin spådom før kampen.

Rett før pause ble det klart at innbytter og Torino-spiller Marcus Holmgren Pedersen sikret Norges første mål i kampen.

Så scoret Haaland i andre omgang.

Litt senere reduserte Senegal til 2-1, før Norge igjen tok ledelen med et nytt mål, signert Haaland.

Like før kampslutt scoret Senegal et mål til. Norge leder nå kampen 3-2.

– Ro, ro. ro!

Prinsessen og prinsessen er ikke de eneste som har tatt rotak for Norge i natt.

I spikersuppa i Oslo var mange hundre fotballfans med på å ro - samtidig.

Prinsesse Ingrid Alexandra og prins Sverre Magnus er i USA mens kronprinsparet er hjemme i Norge.

Det skjer etter at kronprinsesse Mette-Marit nylig fikk nye lunger i en lungetransplantasjon.

Prinsessen og prinsessen ville ikke svare på noen spørsmål om familien da de møtte NRK i natt.

En ung kvinne med et bredt smil og supporter-skjerf nyter en utendørs begivenhet. Mange mennesker i bakgrunnen ser ut til å være publikum. Flere bord er dekket med plastkopper og drikkevarer. (Bildebeskrivelsen er laget av en KI-tjeneste)

Det var duket for folkefest i Oslo før VM-kampen i natt, som så mange andre steder i landet.

Foto: Nadir Alam / NRK

Publisert 23.06.2026, kl. 03.20 Oppdatert 23.06.2026, kl. 03.54

Read Entire Article