Kirurgkrise i Arendal avblåst

1 hour ago 2



Bemanningskrisen ved gastrokirurgiske avdeling på sykehuset i Arendal er krisen avblåst.

Agderposten skriver at sykehusledelsen i Arendal sier avdelingen vil være i full drift fra høsten av.

Løsningen er nye faste leger og et samarbeid med to sykehus på Østlandet, der spesialister derfra skal jobbe i Arendal.

Konstituert klinikkdirektør Susanne Hernes mener det er realistisk å opprettholde avdelingen.

– Høsten ser betydelig bedre ut bemanningsmessig, og vi har et nesten helt fullt vaktlag per nå, sier hun til avisen.

Read Entire Article