Bemanningskrisen ved gastrokirurgiske avdeling på sykehuset i Arendal er krisen avblåst.
Agderposten skriver at sykehusledelsen i Arendal sier avdelingen vil være i full drift fra høsten av.
Løsningen er nye faste leger og et samarbeid med to sykehus på Østlandet, der spesialister derfra skal jobbe i Arendal.
Konstituert klinikkdirektør Susanne Hernes mener det er realistisk å opprettholde avdelingen.
– Høsten ser betydelig bedre ut bemanningsmessig, og vi har et nesten helt fullt vaktlag per nå, sier hun til avisen.








English (US)