Kongen kondolerer til Venezuelas president

2 hours ago 1



Et kraftig jordskjelv har tatt mange liv i det søramerikanske landet.

 Gøran Bohlin / VG Foto: Gøran Bohlin / VG
Oppdatert fredag 26. juni kl. 16:37

Kong Harald har sendt en kondolansehilsen til Venezuelas fungerende president, Delcy Rodríguez, etter jordskjelvet som har rammet landet.

Det går frem av en melding publisert på Kongehusets nettsider.

I brevet uttrykker kongen at han er dypt bedrøvet over nyhetene om katastrofen.

– Jeg ble dypt bedrøvet av nyheten om det ødeleggende jordskjelvet i Venezuela, som har krevd så mange liv, skriver kong Harald i kondolansebrevet.

Kongen sender sin medfølelse på vegne av seg selv og det norske folk.

– På vegne av meg selv og det norske folk vil jeg uttrykke min oppriktige medfølelse til Venezuelas folk, og be Dem formidle min dypeste sympati til de etterlatte familiene og andre som er rammet av denne tragiske hendelsen, skriver han videre.

Tips oss illustrasjon

Har du tips?

Send oss informasjon, bilder eller video.

Read Entire Article