Ønsker å selge tomt for 600 millioner kroner

2 hours ago 2



Arendal kommune ønsker å selge tomta som opprinnelig skulle brukes til ny gjenvinningsstasjon på Longum for 600 millioner kroner, melder Agderposten.

Selskapet Bulk Infrastructure ønsker å kjøpe tomta og planlegger å bygge et datasenter.

Politikerne behandler saken i et ekstraordinært bystyremøte torsdag.

Arendal kommune kjøpte tomta for å bygge nytt gjenvinningsanlegg for Agder Renovasjon, men planene ble skrinlagt da batteriselskapet Morrow ikke trengte tomta for å utvide sin virksomhet.

Kommunen kjøpte tomta for 200 millioner kroner.

Read Entire Article