Arendal kommune ønsker å selge tomta som opprinnelig skulle brukes til ny gjenvinningsstasjon på Longum for 600 millioner kroner, melder Agderposten.
Selskapet Bulk Infrastructure ønsker å kjøpe tomta og planlegger å bygge et datasenter.
Politikerne behandler saken i et ekstraordinært bystyremøte torsdag.
Arendal kommune kjøpte tomta for å bygge nytt gjenvinningsanlegg for Agder Renovasjon, men planene ble skrinlagt da batteriselskapet Morrow ikke trengte tomta for å utvide sin virksomhet.
Kommunen kjøpte tomta for 200 millioner kroner.










English (US)