Sørlandsbanen er stengt på grunn av varmen

2 hours ago 1



Sørlandsbanen er stengt for togkjøring mellom Kristiansand og Gjerstad.

Det opplyser togselskapet Go-Ahead.

Årsaken er høy varme som utgjør en fare for at kjøreledningen, som gir strøm til togene, skal bli ødelagt.

Bane NOR har stanset all togtrafikk på strekningen mellom Herefoss og Gjerstad.

Det blir satt opp buss for tog mellom Kristiansand og Gjerstad.

Bane NOR kommer med ny oppdatering om situasjonen klokken 19:00.

Read Entire Article