Aftenposten: Marius Borg Høiby anker ikke fengslingskjennelse

3 hours ago 2



Tingretten mener det er nødvendig at Marius Borg Høiby sitter i varetekt de neste fire ukene.

Han vil ikke anke kjennelsen ifølge Aftenposten.

Under domsavsigelsen 15. juni begjærte Høiby seg løslatt, men Oslo tingrett sa nei igjen.

Høiby har sittet fengslet siden 2. februar og har begjært seg løslatt tre ganger tidligere. Han har begrunnet dette med at han ønsker å tilbringe tid med sin mor, kronprinsesse Mette-Marit, som nylig gjennomgikk en lungetransplantasjon.

Retten mente det er fare for at han vil oppsøke Frogner-kvinnen og begå nye voldshandlinger mot henne.

Høiby ble mandag 15. juni dømt til fire års fengsel for to tilfeller av voldtekt, mishandling i nære relasjoner mot Nora Haukland og flere lovbrudd mot Frogner-kvinnen.

Han anket dommen, og en ankesak er ventet å gå i Borgarting lagmannsrett neste år.

Read Entire Article