Den nye brua mot Homborsund åpner for trafikk 1. juli og da blir det slutt på omkjøringen via Eide kirke, opplyser Agder fylkeskommune i en pressemelding.
Åpningen av brua skal sikre best mulig trafikkflyt gjennom sommeren.
Etter ferien vil det fortsatt gjenstå noe arbeid i den nordlige del av prosjektområdet, som fullføring av gang- og sykkelveg, opprydding og pussarbeider.
Fylkeskommunen ber alle trafikanter om å vise hensyn, da det vil være anleggsområde på strekningen fra Omre til Eidekrysset.
Det blir åpningsmarkering av prosjektet til høsten.





English (US)