Alle de kommunale søppeldunkene i skjærgården i Kristiansand er nå fjernet, og kommunen ber folk ta med seg søpla når de forlater friområdene, opplyser kommunen.
– Kommunen vil heller bruke ressursene på å rengjøre toalettene i skjærgården og vedlikeholde og rydde badestrendene fremfor å tømme søppeldunker.
Det sier driftssjef i parkvesenet Kurt Tange Jensen.
Tidligere hadde kommunen søppeldunker mange steder i skjærgården.
Det er fortsatt miljøstasjoner i de kommunale båthavnene, der båtfolket kan kvitte seg med avfallet, ifølge kommunen.





English (US)