Har nå fjernet alle søppeldunker i skjærgården

1 hour ago 1



Alle de kommunale søppeldunkene i skjærgården i Kristiansand er nå fjernet, og kommunen ber folk ta med seg søpla når de forlater friområdene, opplyser kommunen.

– Kommunen vil heller bruke ressursene på å rengjøre toalettene i skjærgården og vedlikeholde og rydde badestrendene fremfor å tømme søppeldunker.

Det sier driftssjef i parkvesenet Kurt Tange Jensen.

Tidligere hadde kommunen søppeldunker mange steder i skjærgården.

Det er fortsatt miljøstasjoner i de kommunale båthavnene, der båtfolket kan kvitte seg med avfallet, ifølge kommunen.

Read Entire Article