Teamsjef for sykkellaget Uno-X Thor Hushovd fra Grimstad sier sykkellaget gjør flere tiltak for å tilvenne seg ekstrem varme under sykkelrittet Tour de France.
– Vi tar grep som varmetilvenning, hvor rytterne blant annet kler på seg og sykler i ekstremt varme rom, typisk en badstue eller at man skrur opp temperaturen på badet, sier Hushovd til NTB.
Han sier sykkelrytterne på laget skal være godt forberedt dersom det blir ekstremt varmt.
Åpningsetappen i Tour de France går i spanske Barcelona 4. juli.





English (US)