Statens vegvesen gjør flere tiltak for å redusere problemet med støv fra anleggsområdet på Gartnerløkka og i havneområdet i Kristiansand i sommer.
Det blir hyppigere vanning, bruk av støvdempende midler og tilpasning av arbeidsmetoder, opplyser Statens vegvesen.
Målet er å redusere belastningen for naboer og brukere av området så langt det lar seg gjøre.
Arbeidene i havneområdet kan også medføre noe støy i perioder.
Støyprognoser oppdateres fortløpende og naboer varsles i god tid, opplyser Statens vegvesen.
i perioder vil det være noe lavere aktivitet på grunn av ferieavvikling, men det vil fortsatt utføres flere kritiske arbeider for å sikre nødvendig fremdrift i veiprosjektet.





English (US)